Vai ASV korporācija Apple strādā priekš Viesītes?

db69a97ae8d6309Sakari ir viens no galvenajiem un varbūt pats galvenais cilvēces progresa virzītājspēks. Jau no civilizācijas pirmsākumiem iedzīvotājiem veidojās nepieciešamība savā starpā apmainīties ar informāciju. To darīja sazinoties ar zīmju vai ar valodas palīdzību, ja nu lielākos attālumos, vai arī bija nepieciešams informāciju nodot nekavējoties lielākai cilvēku grupai, tad varēja izmantot skaņu, sitot pa kādu priekšmetu, vai pat ar dūmu palīdzību. Protams bija daudzu gadsimtu ilgs starpposms, kura laikā tika izmantoti kurjeri, pasta baloži, kuģi un gaisa baloni, kā arī protams telegrāfs. Pirmā telefoncentrāle tika atvērta 1878. gadā ASV, Ņūheivenā. Tomēr, kā jau katrs zina mūsdienās ir visas iespējas informāciju nodot zibenīgi ar interneta vai mobilā telefona palīdzību uz jebkuru pasaules punktu. 1973. gadā uzņēmums Motorolla arī radīja pasaulē pirmo mobilo telefonu. Sākotnēji gan  telefonu izmēri bija milzīgi, kas pārsniedza pat celtniecības ķieģeļa gabarītus! Bet tomēr mūsdienās tas kļuvis mazs un kompakts, un kuram ir pat vairāk nekā viena zvanīšanas funkcija, kā tas bija sākotnēji. Lai šī vērtīgā ierīce nenobružātos un tiktu saudzēta no dažādiem triecieniem bij nepieciešams ietvars, kur šo ierīci uzglabāt, – maciņš, vai nu mīļi to saucot par smokingu. Bet kas gan tas par mobilā telefona ieliktni – smokingu, ja tam nav ko likt iekšā!? Tāpēc Stīvs Džobs 2007. gadā sāka ražot iPhone, lai būtu ar ko aizpildīt Mūsu viesītiešu ražotos koka smokingus! Apple korporācija var strādāt mierīgi, Viesītes mežos vēl koku daudz!

SIA “RixWood” Smokingi, miziņas, etvijas

Iespējams ka Apple Inc. nepiekristu šim apgalvojumam, toties patiesu lepnumu rada fakts par to, ka pēc Valda Dombrovska un Latvijas uzņēmēju delegācijas vizītes Apvienotajos Arābu Emirātos, Latvijas Ekonomikas ministrija kā dāvanu Šeiham nosūtīja tieši RixWood ražoto smokingu ar iegravētiem latvju rakstiem.

Kalvis_K__rkli____Uzņēmuma dibinātājs, idejas autors un virzītājs ir Kalvis Kārkliņš (absolvējis Viesītes vidusskolu). Kalvis atbild par uzņēmuma vadību, pārdošanu, jaunu produktu radīšanu, mārketingu un reklāmu. RixWood ir ģimenes, draugu un paziņu kopdarbs. Uzņēmuma komandā pārdošanas jomā asistē Jevgēņija Petjukeviča (Viesītes vidusskolas absolvente), dizaina autore un pastāvīgā dizainere ir Līga Baldunčika (Viesītes vidusskolas absolvente), ar eksporta jautājumiem palīdz Kaspars Grieķeris (Viesīte). Jāmin, ka no 2011. gada RixWood atbalstītāja un padomniece ir Vita Brakovska ( Aknīste ). Lai gan visi minētie uzņēmuma pārstāvji šobrīd par patstāvīgu dzīvesvietu izvēlējušies Rīgu, saikni ar savu dzimto pilsētu Viesīti viņi  ir saglabājuši. Kopumā RixWood komandā strādā 12 cilvēki – katrs ir profesionālis savā jomā un dara to, kas viņam patīk.

2010. gada nogalē Kalvi iedvesmoja raksts par Sharp „Touch Wood”, par ko sākotnēji daudzi smīkņāja, bet tad, kad tas iznāca Āzijas tirgū, pieprasījums pārsniedza piedāvājumu un neviens vien vēlējās to iegādāties arī Eiropā. Šis raksts iedvesmojis, ka tepat uz vietas Latvijā taču var radīt un ražot koka smokingus citiem tālruņiem, jo valstij ir bagāta pieredze kokapstrādē un latvieši izceļas ar savu radošumu. Jāmin, ka Kalvja ģimene gadsimta garumā ir bijusi saistīta ar mežistrādi, līdz ar to tas bija savs veids kā turpināt ģimenes tradīcijas. Ilgi negaidot, pirmie iPhone 3 koka smokingu prototipi tapa 2011. gada sākumā Viesītē.

Zīmola nosaukumu Kalvis nosapņojis. Brīdī, kad vajadzējis izdomāt, kā tad saukt jauno zīmolu, pēc garas darba dienas domājot par nosaukumu, kopā tika savienotas divas lietas – Rīga jeb „Rix”, kas apzīmē Rīgas lidostu, jo Kalvim ļoti patīk lidot un koks „wood”.  Tā radās stilizēts zīmola nosaukums RixWood. Uzņēmums aktīvi sāka darboties 2011. gada rudenī, kad tika atvērta Facebook lapa un RixWood tika uzņemts Nordea Biznesa skolā.

Tā sākot ar iPhone 3 prototipiem šobrīd RixWood ražo un tirgo koka smokingus iPhone 3, iPhone 4/4s, iPhone 5/5s, līmējamas koka miziņas iPhone 4/4s un 5/5s, tostarp vizītkaršu, kredītkaršu un skaidrās naudas etvijas. Idejas par jauniem produktiem ir daudz un pamazām tās tiek realizētas dzīvē. RixWood pieeja klientam ir kā ģimenes loceklim, tādēļ ir iespējams jebkuru produktu padarīt personīgu ar klienta gravējumu, vai pat individualizēt iepakojumu, ja produkts nepieciešams kā korporatīvā dāvana. Kalvis saprot, ka visam ir jābūt līdzsvarā, tādēļ jau no pašiem pirmsākumiem iepakojumā tiek izmantotas pārstrādātas koka skaidas, kartons un papīrs. Uzņēmums izmanto tikai FSC sertificētu koksni un augstvērtīgu laku. RixWood ir sociāli atbildīgs uzņēmums, jo zina, ka ir jāpalīdz citiem, tādēļ par katru pārdoto produktu iestāda 2 kokus Viesītē, kas notiek kampaņveidīgi divreiz gadā. Tā pat arī jaunie uzņēmēji ziedo 6 % no pārdoto produktu peļņas jauniešu rehabilitācijas centram Dzīvesprieks, Kandavas novadā, kas arī notiek kampaņveidīgi. Lepnuma cienīgs fakts par to, ka viesītiešiem ir klienti jeb ģimenes locekļi Lietuvā, Igaunijā, Francijā, Vācijā, Lielbritānijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Krievijā un pat uzņēmuma vadītāja sapņu tirgū ASV. Kā jau iepriekš tika minēts, patiess lepnums, ka pēc Valda Dombrovska vizītes Apvainotajos Arābu Emirātos, ekonomikas ministrija Šeiham, kā dāvanu nosūtīja tieši mūsu viesītiešu ražoto koka smokingu ar latvju rakstiem. 2013. gadā, kā oficiāla dāvana no Latvijas, ikgadējā „Rīgas Konferencē” bija RixWood ražotās koka etvija. Tagad zinām, ka RixWood etvija ir gan Igaunijas prezidentam Tomasam Hendriksam Ilvesam  gan daudzām citām augstām amatpersonām no Ziemeļvalstīm.

Šobrīd uzņēmums pats tirgo savu produkciju interneta veikalā www.rixwood.eu, kā arī 12 veikalos, kas atrodas gan Rīgā, gan Liepājā. Priecīgs fakts, ka 2 no veikaliem, kas tirgo RixWood produkciju, ir iDeal, kas ir Apple produkcijas Premium izplatītāji Latvijā.

  

Jau no pašiem pirmsākumiem RixWood ir ieguvis atpazīstamību masu medijos pateicoties veiksmīgi izstrādātajam zīmolam un oriģinālajai produkcijai. Par RixWood vairākas reizes ir rakstījis Dienas Bizness,  tā pat publikācijas ir sastopamas tādos žurnālos kā „Baltija Koks”, „Klubs”, „UNA”, „Ir Nauda”, „L’OFFICIEL Latvia”. Interneta medijos un blogos: Delfi, Stils Bez Tabu, Plikums, Krizdabz, LauraLusena, kemikaalicocktail.fi. Arī televīzijā – Nordea Banka ir iekļāvusi RixWood savā filmā par veiksmes stāstiem „Vairosim panākumus” (http://www.youtube.com/watch?v=6HpsJ2LA_5A )

 

Šobrīd uzņēmums bāzējas Rīgā, tomēr pēc Kalvja vārdiem, netiek izslēgts, ka ar laiku uzņēmumu varētu pārcelt uz Viesīti, jo šeit ir nepieciešamā infrastruktūra un kokapstrādes tradīcijas. Nenoliedzami nozīmīgs faktors ir Kalvja vēlme attīstīt savu dzimto pilsētu, kas ir papildus dzinulis ar laiku pārcelt RixWood uz Viesīti. Viņaprāt  ir jāaicina arī citus jaunos uzņēmējus pārvietot savu uzņēmējdarbību uz Viesīti, jo ar šī brīža tehnoloģijām un interneta komunikācijas rīkiem, ražošana un pakalpojumi var atrasties jebkurā vietā, kaut vai 1000 km attālumā no klienta!

Stīvs Džobss kopā ar Stīvu Vozņaku, dibinot Apple 1976. gadā, savu pirmo datora mātesplati salodēja garāžā, kopš tā laika uzņēmums ir kļuvis par daudznozaru kompāniju ar vairāku desmitu miljardu $ peļņu gadā. Katram ir iespējas izaugt lielam, vajadzīgas vien idejas, ambīcijas, veiksme, uzdrīkstēšanās, kā arī profesionāla komanda un ticība tam, ko tu dari. Kā teicis Apple kompānijas dibinātājs Stīvs Džobs: “Esmu pārliecināts, ka vienīgais, kas mani mudināja iet tālāk, bija tas, ka es mīlēju to, ko daru. Tev ir jāatrod tas, ko mīli. Un tas ir vienlīdz svarīgi gan attiecībā uz darbu, gan cilvēkiem. Darbs aizpildīs lielu tavas dzīves daļu, un vienīgais veids, kā būt patiesi apmierinātam, ir ticēt, ka tu dari lielisku darbu.

Vēlam veiksmi RixWood komandai!

Rakstu veidoja Jānis Grinbergs

Drukāt

Atbildēt

Privacy Preference Center

Necessary

Advertising

Analytics

Other